Látogatóból vevő a 05.hu módszerével

Kilépési szándék (Exit Intent) okos kezelése – Hogyan tartsuk ott a látogatót egy utolsó ajánlattal anélkül, hogy idegesítőek lennénk
A modern webes jelenlét egyik legnagyobb kihívása, hogy miként tartsuk meg azokat a látogatókat, akik már majdnem elhagyják az oldalt. Az úgynevezett kilépési szándék, vagy exit intent technológia egy olyan eszköz, amely képes észlelni, ha a felhasználó elmozdítja az egeret az oldal teteje felé – jellemzően a böngésző bezárása vagy más fülre váltás szándékával. Ilyenkor jelenhet meg egy célzott, utolsó ajánlatot vagy fontos üzenetet tartalmazó pop-up ablak. De hogyan tehetjük ezt anélkül, hogy idegesítővé vagy agresszívvá válna a megoldásunk?
Erről szól ez a bejegyzés – tapasztalatból, valódi SEO eredmények mentén, az 05.hu SEO optimalizálásban szerzett gyakorlatával alátámasztva.
A kilépési szándék felismerése – több, mint egy technikai trükk
A kilépési szándék érzékelése önmagában nem új technológia, de annak okos, átgondolt használata kulcsfontosságú lehet az online marketing és SEO szempontjából. A legtöbb weboldal-tulajdonos hajlamos azonnal megragadni az alkalmat, és erőltetett kuponnal vagy hírlevél-feliratkozással próbálkozik. Ez azonban kontraproduktív lehet.
A 05.hu tapasztalatai alapján a jól időzített, célzott és értéket hordozó kilépési ajánlatok akár 15–25%-kal is javíthatják a konverziót – legyen szó termékvásárlásról, letöltésről vagy kapcsolatfelvételről. Ehhez viszont az kell, hogy ne csak érzékeljük a szándékot, hanem meg is értsük annak okát: miért akarna távozni a látogató?
A tartalom relevanciája és az ajánlat egyedisége
Az exit intent akkor működik jól, ha a felkínált utolsó ajánlat összhangban van az oldal tartalmával és a látogató viselkedésével. Egy blogbejegyzés olvasása után például nem biztos, hogy egy 10%-os kedvezmény lesz a legjobb ajánlat. Helyette egy kapcsolódó e-book vagy egy rövid videó is sokkal relevánsabb lehet.
A SEO optimalizálás szempontjából az is fontos, hogy ne csupán „odadobjunk” egy popup ablakot. Ha például egy látogató a „költöztetés Budapest” kulcsszóra érkezett, akkor az utolsó ajánlat ne általános legyen, hanem mondjuk: „Nézd meg, hogyan válaszd ki a megbízható költöztetőt – 3 perces videónkban megmutatjuk”.
Az ilyen tartalmak nemcsak megtartják a látogatót, hanem javítják az oldalon eltöltött időt, a visszafordulási arányt, és ezzel közvetetten a Google rangsorolását is – ahogy ezt az 05.hu SEO szakértői is rendszeresen elemzik ügyfeleik projektjeiben.
Miért idegesítő a legtöbb exit intent pop-up – és hogyan lehet ezt elkerülni?
Sok weboldal még mindig azzal hibázik, hogy minden látogatónak ugyanazt az üzenetet jeleníti meg. Ráadásul olyan agresszív módon, amely megszakítja a felhasználói élményt. A bezárhatatlan, hanggal induló, teljes képernyős ablakok 2025-ben már teljesen elfogadhatatlanok.
A jó kilépési ajánlat:
Letisztult vizuálisan
Egyértelmű, de nem tolakodó
Könnyen bezárható
Egyedi tartalmat kínál, nem általános sablont
Időzítésben és stílusban illeszkedik az oldal stílusához
Az 05.hu által fejlesztett mobilbarát exit intent megoldások például nem jelennek meg 1 másodpercen belül, és nem „blokkolják le” a tartalmat, hanem csúsztatott, vizuálisan diszkrét formában jelennek meg.
Tesztelés, mérés, finomhangolás – a SEO barát megközelítés
Egy jó SEO kampány mindig méréssel kezdődik. Ez a kilépési szándék esetében sincs másként. Az 05.hu ügyfeleinél gyakran alkalmazott A/B tesztelés alapján pontosan kimutatható, melyik ajánlat, milyen szöveg vagy grafikai elrendezés hozza a legjobb eredményeket.
Például: az egyik ügyfélnél egy egyszerű „Ne menj még! Itt egy ajándék PDF” típusú ajánlat 3,2%-os konverziót ért el. Ugyanitt egy módosított, személyre szabott ajánlat – amely egy konkrét kulcsszavas blogolvasás után jelent meg – már 9,4%-os konverziót hozott.
A keresőoptimalizálás és kilépési szándék kapcsolata
Sokan nem gondolnak rá, de a jól megvalósított exit intent megoldás SEO szempontból is értékes. Ha egy ilyen ajánlat miatt a látogató tovább marad az oldalon, esetleg átmegy egy másik oldalra vagy letölt egy dokumentumot, az mind-mind pozitívan hat a viselkedési mutatókra.
A Google – bár nem ismeri el hivatalosan – figyelembe veszi az oldalon eltöltött időt, az oldalak számát, a visszafordulási arányt. Ha tehát egy kilépési ajánlatunk segít elkerülni az azonnali távozást, akkor ezzel a helyezésünket is erősíthetjük.
Ezért is fontos, hogy az 05.hu SEO optimalizálás szolgáltatásai részeként nemcsak kulcsszókutatással vagy technikai elemzéssel foglalkozik, hanem a felhasználói viselkedés részleteire is figyel – és ehhez javasol automatizált, UX-centrikus megoldásokat.
Összegzés: Az utolsó esély nem kell, hogy tolakodó legyen
A kilépési szándék érzékelése nem arról szól, hogy görcsösen megállítsuk a látogatót. Sokkal inkább lehetőség arra, hogy még egyszer, okosan és figyelmesen szólítsuk meg. Egy jól célzott, diszkrét és értékes ajánlattal nemcsak konverziót növelünk, hanem márkaélményt is építünk.
A 05.hu megközelítése nem a tolakodásról, hanem a stratégiáról szól. Egy kilépési ajánlat is lehet prémium, ha a látogatót tiszteletben tartva, intelligensen kínáljuk fel neki a következő lépést.